dissabte, 16 de juny del 2012

Presentacions dels meus companys

Les últimes sessions de l'assignatura d'Utilització Didàctica de les TIC les vam dedicar a fer presentacions dels diferents grups de treball. Cada grup va abordar un tema relacionat amb les TIC i l'educació. A continuació faig un petit resum del contingut principal de cada grup:

El primer grup es va ocupar d'explicar-nos els EVEA, entorns virtuals d'ensenyament i aprenentatge, que són sistemes de software que permeten a diferents grups escolars fer una comunitat virtual d'aprenentatge mitjançant la creació de fòrums, xats, glossaris... Poden ser privats, com és el cas del Blink de Blanquerna, o lliures, com es ara el Moodle, que està a l'abast de tothom. Per tal que coneguéssim el Moodle, aquest grup es va ocupar d'obrir-ne un per el nostre grup classe. 
Crec que conèixer l'existència de plataformes com el Moodle ens pot ser molt útil ja que el podem utilitzar tant com a futurs mestres com a futurs estudiants. 

Aquest grup ens va presentar els projectes telemàtics cooperatius que són recursos que permeten treballar cooperativament mestres de diferents escoles. El projecte que més s'utilitza a Catalunya és l'XTEC (Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya). La part pràctica de la presentació va consistir en completar un conte sobre la història de la humanitat en grups.
Crec que van fer una bona feina i que van escollir una pràctica mol atractiva ja que era divertida i usava més d'un recurs TIC.

Grup 3: Sandra Castelnuovo, Xavi Costa i Isaac Serrano.
Aquest grup va tractar el desenvolupament de les competències cognitives com: l'atenció, la memòria, la velocitat, la resolució de problemes... tot mitjançant jocs de la web Lumosity.
Amb la seva presentació van captar l'atenció de tots els assistents i van fer que ens poséssim en situació d'activar aquestes competències cognitives.

Grup 4: Alba Mayol, Ethel Nogués, Marta Pintos i Helena Vall.
Aquest grup ens va explicar què són les PDI (pissarres digitals interactives)  i quins tipus hi ha mitjançant un prezi. A continuació, van presentar una llista elaborada per elles de recursos i activitats en línia per classes de primària amb PDI.

Grup 5: Maria Garcia, Mònica Gutiérrez, Eva Lavadesa i Mònica de Haro.
Aquest grup ens ha proporcionat informació sobre els recursos que hi ha per auxiliar a les persones cegues a utilitzar un ordinador. Mitjançant una pàgina web de Jimdo ens han ensenyat un programa software dissenyat especialment pels cecs que es diu Jaws i l'han instal·lat a alguns ordinadors de la facultat per tal que poguem experimentar com és.

Grup 6: Sergio Rella, Esther Aldehuela, Josep Fosalba i Encarni Bosch.
Aquest grup ens va proporcionar recursos i informació per treballar la llengua amb els nens nouvinguts. També vam fer pràctiques amb diferents jocs de JClic o de Edu365.com. Crec que va ser una pràctica molt útil com a futurs mestres per enfrontar-nos a la realitat de les aules en l'actualitat.

Grup 7: Pere Mussoll, Mar Gascó i Pau Nin.
Aquest grup va explicar-nos els diferents recursos que existeixen a les aules pel que fa a les TIC, recursos com el Linkat, l'Open Office o el projecte EduCat 2.0. Van fer una exploració de les idees prèvies mitjançant una enquesta i vam omplir un calaix de recursos que el grup va trobar útil que sabéssim.

Grup 8: Clara Boix, Àngel Carillo i Òscar Garcia
Aquest grup ens va fer posar en la situació d'alumnes nouvinguts que estan a una aula d'acollida. Des del primer moment van fer la presentació en portuguès, cosa que va fer que tothom estigués atent. Van fer una presentació amb un prezi i després diferents activitats, una de transmissiva i una d'interactiva i vam compartir les experiències sobre cada una de les activitats.

Grup 9: Núria Maldonado, Sara Garcia i Paula Antonell.
Aquest grup ens va presentar la utilitat dels bloc. Per fer-ho van auxiliar l'exposició amb un prezi i amb la creació d'activitats JClic. Ens van donar a conèixer diferents blocs educatius dels que podem treure profit més endavant

Grup 10: Estel Gamisans, Regina Beltran, Tamara Herrera i Helena Prim.
El nostre grup va presentar diverses activitats per aprendre llengües a l'escola mitjançant les PDI. Per fer-ho van escenificar quadre situacions de classe diferents, amb diferents llengües i metodologies. Vam fer una presentació de Power Point per seguir de guia a l'exposició. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada