dissabte, 21 de gener del 2012

Les TAC a les escoles de pràctiques

Aquesta entrada farà un petit resum sobre el tractament de les TAC a les escoles de pràctiques d'enguany, i la que vaig anar l'any passat quan feia segon. Evitaré dir els noms de les escoles perquè sé de companys meus que s'han posat en problemes per comentar coses de les escoles de pràctiques al bloc.

Escola de tercer: Eixample Esquerra de Barcelona
Titularitat concertada
Quart de primària

No tenien ordinadors a l'aula, només a l'aula d'informàtica, on n'hi tenien 13 perquè hi anaven amb la classe partida un cop a la setmana. Pel que fa al temps de preparació de les activitats els mestres disposen de temps de permanència al centre per preparar-se les activitats, però ells trien com són aquestes activitats. Com que hi ha 4 línies, cada mestre s'ocupa de preparar una àrea. hi ha una mestra d'informàtica que és la que prepara les activitats per tot quart. Els mestres si volen disposen de l'aula d'informàtica, només cal que prèviament demanin hora, però durant les meves pràctiques la meva classe no hi ha anat pas. La mestra no sembla partidària de l'ús de les tecnologies a l'aula, les úniques activitats relacionades que va proposar va ser buscar informació (a casa) i portar una televisió a la classe per veure unes fotografies.

Escola de segon: Sant Andreu, Barcelona
Titularitat pública
Primer de primària

En aquesta classe hi havia 4 ordinadors a l'aula, perquè l'escola els havia rebut una ajuda de la Generalitat per informatitzar les aules. Per tant si que hi havia accés als ordinadors, però no es feien servir mai, només quan la vetlladora d'un nen de la classe o jo els enceníem. La mestra ens deixava fer coses amb els nens a l'ordinador, perquè no tenia res en contra de l'ensenyament amb tecnologia. Per tant, crec que el problema estava en un desconeixement de l'ús d'un ordinador i dels usos a l'aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada